Gezond Broodbeleg:

Americain Preparé (filet americain)

Americain preparé (filet americain)

Één van de belangrijkste principes om gezond te eten, is namelijk door geraffineerde plantaardige vetten zoveel mogelijk te vermijden. Americain preparé van bij de slager of supermarkt wordt helaas bereid met een saus op basis van mayonaise. Deze mayonaise wordt altijd gemaakt met hoog geraffineerde vetten zoals soja olie en koolzaadolie.
Zie onze gratis mini-cursus 'richtlijnen gezonde voeding' om te begrijpen waarom we dit best zoveel mogelijk vermijden.
Gelukkig kunnen we zelf snel en simpel americain preparé bereiden met een saus op basis van onze zelf gemaakte mayonaise (met extra vierge olijfolie), gefermenteerde Engelse saus (worcestersaus), en mosterd (zonder ongezonde toevoegingen zoals bister).
Combineer dit met lekker zuurdesembrood (met oer granen) en echte roomboter en je hebt een heerlijke gezonde lunch. Hier nog een lekkere tas soep en een zacht gekookt eitje erbij en de lunch is compleet.
Zie ook recept gezonde mayonaise.
Voorbereidingstijd 5 min
Gang Lunch
Keuken Belgisch
Porties 12
calorieën 50 kcal

Ingrediënten
  

  • 250g gram americain natuur of rundgehakt
  • 2,5 theelepel verse mayonaise zelfgemaakt
  • 1 theelepel mosterd zuivere mosterd zonder toevoegingen zoals bister
  • 2 theelepel Engelse saus bv. Lea & Perrins Worcestershire saus
  • peper & zout naar smaak

Instructies
 

  • Meng de mayonaise, mosterd en Engelse saus goed door elkaar en zet mengsel even opzij.
  • Kruid het vlees met peper en zout.
  • Meng nu met een lepel de saus door het vlees tot je de structuur van americain preparé (filet americain) bekomt.
  • Klaar!

Notities

De americain preparé is maximum 3-4 dagen houdbaar in de koelkast. 
Trefwoord broodbeleg

Gratis advies over gezonde voeding en levensstijl gewoontes!

Gebruik nu onze GRATIS gids ‘richtlijnen gezonde voeding’ om in 3 simpele stappen terug gezond te leren eten. Deze gids zal eerst uitleg geven vanwaar de basis principes van Juist Eten vandaan komen, gevolgd door 3 simpele toepasbare stappen die je direct kan gebruiken om de principes toe te passen.

Leer je eetgewoontes analyseren en verbeteren a.d.h.v. praktische tabellen en instructies:

  • Wat is industrieel bewerkte voeding en wat zijn de gekende ingrediënten en toevoegingen om te vermijden?
  • Hoe kan ik deze bewerkte voedingsmiddelen vervangen om gezond en nog steeds lekker te eten?
  • Eet ik wel voldoende eiwitten om een gezonde stofwisseling te hebben?

Met deze gratis gids heb je al een krachtige formule om aan je reis te beginnen naar een betere gezondheid. Navigeer naar de gids om je reis te starten.

jj

Nunc interdum sapien ut mauris maxi us consectetur porta nunc. Con vallislo em ipsum dolor sit amet onsec tet.

Working hour

Mon – Fri: 9 a.m. – 5 p.m.
Sat – Sun: Closed

650 Birmingham St,
London 3000, UK

Follow us: