Online voedingsadvies
gezondheid - energie - lichaamsgewicht - recepten - gidsen

betere gezondheid
Betere gezondheid
Meer energie
lcihaamsgewicht
Gezonder lichaamsgewicht

Ben jij die gezonde diëten ook zo beu omdat ze steeds zo exclusief zijn naar bepaalde voedsel groepen?

Eet je graag vlees, vis, en andere dierlijke producten?

Heb je het moeilijk om gezond te koken voor jezelf en je gezin wegens drukte?

Zoek je een gids die alle informatie omzet in simpele stappen om meteen toe te passen?

Weet je graag hoe je de gezondheid van je gezin optimaal kan ondersteunen met voeding?

Wens je een gids met de belangrijkste informatie over gezondheid samengevat?

Wil je gebruik maken van geplande week en weekend menu’s met bijhorende boodschappen lijstjes en recepten?

Probeer nu onze gratis gids om de belangrijkste principes van gezonde voeding en levensstijl gewoontes te ontdekken en hoe je deze kan toepassen in 3 simpele stappen.

We geloven dat ieder mens het recht heeft op een goede gezondheid om een kwaliteitsvol leven te leiden!

In een drukke levensstijl is er meestal weinig tijd om zelf opzoek werk te doen over gezondheid en voeding.

Daarom bieden we een gratis gids aan om een gezonde levensstijl aan te leren in 3 simpele stappen, zonder zelf eerst alles moeten uit te pluizen in een zee aan informatie.

Wacht niet langer en begin er meteen aan met onze gratis gids, zodat je direct aan de slag kan met een simpel plan!

Word lid en krijg toegang tot het uitgebreid stappen plan: Juist Eten Gids

Deze gids is het volledige plan dat je nodig hebt om terug gezond te leren koken en eten in 7 simpele stappen. Dit krijg je bij een premium lidmaatschap.

Onze leden met een gold lidmaatschap hebben nog meer voordelen met een ruime keuze uit verschillende voedingsschema’s met recepten en boodschappenlijsten. 

Simpele methodes gebaseerd op de evolutie van de mensheid

O.a. mogelijk gemaakt dankzij onderzoeken naar jagers-verzamelaars en geïsoleerde stammen

Traditionele eet- en levensstijl gewoontes worden wereldwijd al beoefend door tienduizendtallen mensen met succesvolle resultaten

Traditionele eet- en levensstijlgewoontes worden o.a. ook aanbevolen door:

Juist Eten is opgericht om jou te helpen!

Het voedings- en levensstijl plan zijn grotendeels gebaseerd op de evolutie van de mensheid.

Anders gezegd, het plan volgt voornamelijk traditionele principes en methodes uit de oudheid dat mensachtigen miljoenen jaren geholpen hebben om te overleven en gezond te blijven. Dit is mogelijk gemaakt dankzij de ontelbare onderzoeken die al zijn gedaan onder andere door archeologen, antropologen, evolutionaire biologen en voedingswetenschappers.

Deze principes en methodes zullen je helpen om je gezondheid te verbeteren zodat je onder andere:

  • Meer energie krijgt
  • Helderder kan nadenken
  • Gelukkiger zal voelen

Ga aan de slag in 3 simpele stappen!

1) Druk op de knop

Vraag jouw lidmaatschap aan door te klikken op de knop 'lid worden'.

2) Betaal het lidgeld

Betaal het eenmalig bedrag om toegang te krijgen tot het ledengedeelte. Meerdere betaal opties mogelijk (bankcontact, visa,...) 

3) Log in op jouw account

Ontvang jouw persoonlijke login gegevens via email en gebruik de gebruikersnaam en het wachtwoord om je aan te melden. Klaar! 

gezonde voeding

Wat zijn de voordelen van een lidmaatschap?

Transformatie en fierheid!

Transformeer jouw gezondheid en ervaar een fierheid over jouw verborgen wilskracht!

Leer je lichaam kennen!

Door bewuster te leren eten zul je beter leren aanvoelen wat goed en niet goed is voor jouw lichaam.

Gezonder lichaamsgewicht!

Ons voedingsplan heeft een positieve invloed op onze stofwisseling, wat uiteindelijk bijdraagt aan een gezonder gewicht.

Voel je goed!

Voel je terug goed, en ervaar opnieuw de energie en het welzijn dat je verdient.

Heerlijk eten!

Eens je ontdekt hoe lekker gezond eten kan zijn en je de voordelen voelt, wil je niet meer terug!

Voel me een pak beter in mijn vel

Ik was nogal verslaafd aan zoete dingen. En niet gemakkelijk om de switch in uw hoofd te maken. Maar als ik nu zie hoeveel kilokes weg zijn. En voel me 15 jaar jonger. =)

Marleen
Kapster

Veel minder klachten

Ben hier nu een maand mee bezig. Eerste 10 dagen zijn moeilijk geweest. Maar sindsdien gaat het alsmaar beter. Eindelijk niet het zoveelste dieet maar gewoon anders eten, allee juist eten he!

Danny
Boekhouder

Kan terug gaan sporten

Ik kon mijn vriendinnen niet meer volgen bij het fietsen. Snel moe, uitgeput en altijd zo'n sluimerende valling. Voel me veel fitter en kan weer mee met de girls. Rij nu afstandjes die ik vroeger niet aankon.

Alicia
Onderwijzeres

Wat is er inbegrepen bij het lidmaatschap?

Premium leden krijgen toegang tot de Juist Eten Gids: Leer weten wat te eten in 7 simpele stappen.

Leden met een Premium lidmaatschap krijgen daarbij ook nog toegang tot een ruime keuze uit verschillende soorten voedingsschema's met recepten en boodschappenlijsten.

zalm brood

Bij een lidmaatschap krijg je de volgende voordelen: 

  • Ontdek traditionele eetgewoontes en voedselbereidingen om een gezond, en zeer voedzaam, eetpatroon aan te leren;
  • Leer methodes aan om de minder gezonde koolhydraten (pasta, aardappelen, brood, …) te vervangen om een gezonder gewicht en meer energie te bekomen; 
  • Leer stapsgewijs intermittent fasting toe passen in je levensstijl;
  • Leer simpele methodes aan om ultra bewerkt voedsel te vermijden en vervangen;
  • Krijg toegang tot verschillende weekmenu’s met boodschappenlijstjes om tijd te besparen. 
    • Soorten weekmenu’s:
      • Rekening houdend met veelvoorkomende intoleranties;
      • Budget vriendelijke maaltijden (binnenkort beschikbaar);
      • Met licht verteerbare voeding (binnenkort beschikbaar);
      • Met of zonder orgaanvlees;
      • Met of zonder intermittent fasting;
      • Etc. … 

Voordelen weekmenu’s Juist Eten 

Voordelen gevorderde cursus: Juist Eten gids  

Wordt premium lid om toegang te krijgen tot onze week en weekendmenu’s zodat je zelf niets meer hoeft te plannen.

Beginner cursus: Richtlijnen gezonde voeding (gratis)

Maandelijks abonnement

10
/maand
  • Toegang tot de Juist Eten Gids
  • Toegang tot de Intermittent Fasting Gids
  • Toegang tot een ruim aanbod week of weekend menu's met recepten
  • Stel je eigen menu's samen
  • Print makkelijk voor elk menu een boodschappenlijst af

Jaarlijks abonnement

100
/jaar
-16%
  • Toegang tot de Juist Eten Gids
  • Toegang tot de Intermittent Fasting Gids
  • Toegang tot een ruim aanbod week of weekend menu's met recepten
  • Stel je eigen menu's samen
  • Print makkelijk voor elk menu een boodschappenlijst af

Wat onderscheid Juist Eten van de rest?

Veel mensen zijn tegenwoordig opzoek naar de hulp van een diëtist of voedingscoach om hun te helpen een gezond eetpatroon aan te leren. Maar helaas behalen ze meestal niet de meest optimale resultaten bij de meeste experts. Daarbovenop kunnen deze ook nog eens heel prijzig zijn.

De reden waarom we bij veel reguliere diëtisten en voedingscoaches niet de meest optimale resultaten kunnen behalen is omdat ze voeding, geest, lichaam en gezondheid niet in zijn totaliteit bekijken. Ze kijken namelijk alleen vanuit een eenzijdig reductionistisch perspectief dat gebruikt wordt in de voedingswetenschap. Deze aanpak heeft helaas veel tekortkomingen!

Het is immers heel belangrijk om voedings- en levensstijl gewoontes vanuit een evolutionair perspectief te bekijken. 

Namelijk:

  • Wat zijn de eet en levensstijl gewoontes dat ons miljoenen jaren geholpen hebben om te overleven en te gedijen?
  • En wat kunnen we als hedendaagse mensen doen om onze verre voorouders hun gezondheid zo goed mogelijk te evenaren?

Helaas houden veel experts in de voedingswereld totaal geen rekening met de evolutie van mensachtigen, en zijn ze bevooroordeeld door een vertekend beeld van de realiteit. Namelijk de ideeën dat primitieve volkeren niet intelligent waren, en dat alles in het universum kan begrepen worden door reductionisme en rationeel denken. 

Deze stellingen zijn al lang ontkracht maar blijven tot op vandaag de dag nog steeds het basis perspectief van de voedingswetenschap.

Als gevolg krijgen we regelmatig foutieve aanbevelingen van hoog opgeleide experts en overheidsinstellingen. Dit is onder meer ook één van de redenen waarom de voedingsdriehoek al zoveel aangepast is door de jaren heen.

Als we kijken naar onderzoeken van onze verre nomadische voorouders, hedendaagse jagers verzamelaars en geïsoleerde stammen zien we namelijk dat ze geen westerse ziektes kenden zoals obesitas, diabetes, kanker, tandbederf, beenderziektes, hart- en vaatziektes, etc.

Zowel restanten van gebit en beenderen, als de zeldzame hedendaagse geïsoleerde stammen, vertonen meestal een uitstekende gezondheid bij nader onderzoek.

Enkele van de gewoontes die ze gemeen lijken te hebben zijn: 

  • Dat ze nooit industrieel bewerkt voedsel eten.
  • Dat ze de voorkeur geven aan dierlijke voeding, en verder ook enkel fruit, honing en knolgroenten eten om hun dagelijkse calorieën verder aan te vullen.
  • Dat ze regelmatig vasten als er voedselschaarste is.
  • Dierlijke voeding werd ook altijd van neus tot staart gegeten.

Dierlijke eiwitten en vetten lijken dus steeds het middelpunt van hun dieet geweest te zijn. Industrieel bewerkte vetten, suikers en granen waren dus ook nooit aanwezig in ons voorouderlijk dieet!

Uit onderzoek blijkt dat orgaanvlees en beenderen steeds hoog geprezen werden in oude traditionele culturen. Dit is waarschijnlijk een gevolg van de enorm hoge voedingswaarde van orgaanvlees. Vooral lever is een compacte multi-vitamine bom.

Uit anekdotisch bewijs lijkt het erop dat orgaan extracten, in supplement vorm, medicinale eigenschappen bevatten. De wetenschap bevestigd ook dat bepaalde peptiden, enzymen en co-factoren die we terug vinden in bepaalde organen en klieren mogelijk medicinale effecten kunnen hebben op ons lichaam.

fruit bessen frambozen

Dit zijn waarschijnlijk één van de belangrijke factoren die de kans op obesitas, diabetes, kanker, hart- en vaatziektes verkleinen, want het lijkt erop dat deze traditionele eet en levensstijl gewoontes onze stofwisseling positief beïnvloeden. 

Uit studies blijkt ook ons metabolisme te verbeteren, namelijk dat we meer calorieën verbruiken als we meer eiwitten eten. (bron)

Andere belangrijke factoren die hun gezondheid mogelijk positief beïnvloeden waren:

  • Regelmatig in zonlicht en buitenlucht lopen,
  • In natuurlijke omgevingen leven,
  • Regelmatig bewegen,
  • Leven met zonsopgang en zonsondergang (zonder kunstlicht)
  • Etc. …

Het doel van deze website is om zoveel mogelijk informatie aan te bieden over hoe we onze gezondheid kunnen optimaliseren. Dit is voor het grootste deel gebaseerd op de evolutie van de mens en onze oude traditionele eetpatronen.

Bij Juist Eten kun je gratis de belangrijkste principes leren toepassen met onze gratis gids: ‘Richtlijnen gezonde voeding: Leer weten wat te eten in 3 simpele stappen’.

We vinden dat ieder mens de kans verdient om gezond te leren leven om meer kwaliteit te halen uit het leven. 

Verder biedt deze website ook exclusieve inhoud voor mensen die gedreven zijn om hun gezondheid verder te optimaliseren. Betalende leden krijgen namelijk toegang tot o.a. een uitgebreider stappenplan (Juist Eten Gids) en verschillende voedingsschema’s (weekmenu planningen) om mee te experimenteren, en de mogelijkheid om zelf planningen samen te stellen.

Met de ‘Juist Eten gids’ (leden) zal je nog meer simpele methodes aanleren die onze gezondheid verder kunnen optimaliseren.

De Juist Eten gids voordelen:

  • Dierlijke voeding van neus tot staart leren eten;
  • Allerlei tips en trucks om bewerkte voeding zo veel mogelijk te vermijden en te vervangen met gezonde vervangmiddelen;
  • Geleidelijk aan regelmatig leren vasten;
  • Traditionele eetgewoontes en voedselbereidingen aanleren met een zeer voedzaam eetpatroon;
  • De minst gezonde koolhydraten leren beperken/vervangen voor een betere gewichtscontrole;
  • Etc. …

Schrijf dus vlug in om lid te worden of maak gebruik van onze gratis gids!

jj

Nunc interdum sapien ut mauris maxi us consectetur porta nunc. Con vallislo em ipsum dolor sit amet onsec tet.

Working hour

Mon – Fri: 9 a.m. – 5 p.m.
Sat – Sun: Closed

650 Birmingham St,
London 3000, UK

Follow us: