Gezonde Limonade Met Citroen

Gezonde limonade

Zoals aangegeven in onze mini-cursus 'richtlijnen gezonde voeding' zijn frisdranken uit de supermarkt slecht voor onze gezondheid. Maar gelukkig kunnen we zelf lekkere frisdrank maken die goed is voor de gezondheid.
De ingrediënten in dit recept hebben een positieve invloed op ons lichaam. Onder andere dat deze ingrediënten onze vetverbranding stimuleren is één van de gezondheidsvoordelen. Het gaat namelijk over citroensap, appelazijn en rauwe honing.
Probeer het en je zal verbaasd zijn hoe lekker zelf gemaakte limonade kan smaken!
Voorbereidingstijd 5 min
Gang Drankjes
Keuken Belgisch
Porties 1 persoon
calorieën 25 kcal

Equipment

  • Soda stream (optioneel)
  • Citroen pers

Ingrediënten
  

  • 1-2 eetlepel citroensap vers geperst
  • 2 theelepel appelazijn bij voorkeur niet gepasteuriseerd
  • 1-2 theelepel rauwe honing
  • 250 ml bruiswater

Instructies
 

  • Doe de appelazijn en citroensap in een groot drinkglas en meng de honing erdoor tot de honing volledig opgelost is.
  • Giet nu het bruiswater er voorzichtig bij. Let op want de honing kan soms hard schuimen als je het bruiswater er te snel bij giet.
  • Klaar, geniet van je heerlijke gezonde limonade!

Notities

  • Tip: Als je graag een voorraad in de koelkast hebt om tijd en energie te besparen, kan je bijvoorbeeld alle ingrediënten maal 4 doen om een glazen fles van 1L op te vullen.
  • Deze kan je dan bewaren in de koelkast. Nu heb je een een fles gezonde limonade ter beschikking.
Trefwoord gezonde frisdranken

Gratis advies over gezonde voeding en levensstijl gewoontes!

Gebruik nu onze GRATIS gids ‘richtlijnen gezonde voeding’ om in 3 simpele stappen terug gezond te leren eten. Deze gids zal eerst uitleg geven vanwaar de basis principes van Juist Eten vandaan komen, gevolgd door 3 simpele toepasbare stappen die je direct kan gebruiken om de principes toe te passen.

Leer je eetgewoontes analyseren en verbeteren a.d.h.v. praktische tabellen en instructies:

  • Wat is industrieel bewerkte voeding en wat zijn de gekende ingrediënten en toevoegingen om te vermijden?
  • Hoe kan ik deze bewerkte voedingsmiddelen vervangen om gezond en nog steeds lekker te eten?
  • Eet ik wel voldoende eiwitten om een gezonde stofwisseling te hebben?

Met deze gratis gids heb je al een krachtige formule om aan je reis te beginnen naar een betere gezondheid. Navigeer naar de gids om je reis te starten.

jj

Nunc interdum sapien ut mauris maxi us consectetur porta nunc. Con vallislo em ipsum dolor sit amet onsec tet.

Working hour

Mon – Fri: 9 a.m. – 5 p.m.
Sat – Sun: Closed

650 Birmingham St,
London 3000, UK

Follow us: